Topić je pojasnio da hrvatska strana po svojim procedurama ne može da objavi tender dok ne završi postupak dorade projektne dokumentacije, a zatim i reviziju te dokumentacije.
Procedura u Hrvatskoj je takva da se na osnovu revizije podnosi zahtjev za izdavanje građevinske dozvole i zahtjev za finansiranje od evropskih fondova, za što im treba još dva do tri mjeseca, što znači da ne možemo pokrenuti tendersku proceduru prije kraja jula, s tim što ćemo se truditi da to skratimo bar za mjesec, ako bude ikako moguće – rekao je Topić.
On je naglasio da su radovi na dionici auto-puta “9. januar” od Drugovića do Prnjavora u punom jeku, da se uslovi za rad odlični, te da je planirano da kompletna dionica bude završena ovog ljeta.
– Od velikih poslova privodimo kraju radove na nasipima. Preostalo je asfaltiranje, iako je veliki dio trase već pod jednim ili dva sloja asfalta. Osim toga, imamo malo više radova na tunelu u Potočanima i naselju Okolica u Prnjavoru, gdje je čvor sa dosta infrastrukturnih pravaca, koji se ukrštaju i to su tačke koje će zahtijevati najviše posla i najviše vremena – istakao je Topić.
Prema njegovim riječima, prvi sljedeći izvjestan projekat je izgradnja prve dionice Koridora “Pet ce” kroz Republiku Srpsku. Projekat za ovu dionicu već je pripremljen, a krajem godine potpisan je i ugovor o kreditu sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj, vrijedan 70 miliona evra.
– Riječ je o dionici auto-puta od Johovca do Rudanke, odnosno od Tovire do Kostajnice duge sedam kilometara, sa izgradnjom dvije petlje. Priprema ide u tri pravca, od kojih je jedan završetak eksproprijacije na terenu, a drugi raspisivanje tendera i izbor izvođača – pojasnio je Topić.
On je dodao da treći pravac podrazumijeva da zajedničke institucije na nivou BiH ratifikuju potpisani sporazum o kreditnom zaduženju da bi sredstva bila efektivna i da bi mogli da ih povlače.
– Računamo da će sve da se završi u toku ljetnih mjeseci, da bi krajem ljeta potpisali ugovor i pripremali se za radove – napomenuo je Topić i dodao da su najviše napredovale pripreme i pregovori sa kineskim kompanijama o auto-putevima Banjaluka – Mlinište i Banjaluka – Prijedor.
– Sa auto-putem prema Mliništu smo u zastoju jer je finansijski model od samog početka bio preferencijali kredit državne banke Kine koji zahtijeva garanciju BiH, gdje još nismo dobili saglasnost, zbog čega se na tom projektu u posljednjih godinu dana nije ništa dešavalo – rekao je Topić.
Topić je dodao da će se “Autoputevi Srpske”, u slučuju da izostane podrška sa nivoa BiH, okrenuti modelu koncesije, kao što je to u slučaju autoputa Banjaluka – Prijedor.
Direktor “Autoputeva Republike Srpske” istakao je da su u toku razgovori za dionice autoputa od Vukosavlja preko Brčkog do Bijeljine, kao i za dva brza puta, gdje je u toku projektovanje.
– Riječ je o brzom putu od Sarajeva do Višegrada i granice sa Srbijom, gdje je urađen idejni projekat i ide se u izgradnju glavnog projekta, što se finansira grant sredstvima Evropske komisije – naglasio je Topić.
On je dodao da je raspisan tender za izbor projektanta za brzi put od Bijeljine, preko Zvornika i Vlasenice do Sokoca, što bi u toku ljeta trebalo da bude okončano, te da izabrani projektant počne sa projektovanjem.
Najnovije vijesti Srpskainfo i na Viberu